Trainsim Bulletin Board: Microsoft Trainsimulator en Windows Vista - Trainsim Bulletin Board

Spring naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • U kunt geen nieuw onderwerp starten
  • U kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Microsoft Trainsimulator en Windows Vista

#1 Gebruiker is offline   admin

• Administrator
  • Pip
  • Groep Administator

Geplaatst 10 mei 2007 - 22:26

Windows Vista is nu een aantal maanden op de markt en graag wil ik weten of er problemen zijn met het gebruik van Windows Vista en Microsoft Trainsimulator.

Bekend is bijvoorbeeld dat de Raildriver Cab Controler NIET functioneerd onder Vista.

Heeft u problemen, laat het weten, en misschien is er een oplossing te vinden.

Henk
0

#2 Gebruiker is offline   Jack01

• Leerling machinist
  • Pip
  • Groep Gebruikers
  • Interests:Trainsimmen, Digitale fotografie

Geplaatst 29 augustus 2007 - 09:51

Bekijk Berichtadmin, op do 10 mei 2007, 23:26, zei

Windows Vista is nu een aantal maanden op de markt en graag wil ik weten of er problemen zijn met het gebruik van Windows Vista en Microsoft Trainsimulator.

Bekend is bijvoorbeeld dat de Raildriver Cab Controler NIET functioneerd onder Vista.

Heeft u problemen, laat het weten, en misschien is er een oplossing te vinden.

Henk

Beste Henk,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe computer moeten kopen en die draait op Vista. Ik ben radeloos want het beeld van MSTS flikkert enorm. Er verschijnen witte polygonen in de textures. Ik heb al van alles geprobeerd. Mijn systeem draait op een Nvidia Geforve 7500. Als ik diverse buitenlandse forums moet geloven is dit een bekend probleem, maar niemand biedt de oplossing. Aan de framerates ligt het niet. Ik haal met gemak een framerate van 58.
De een heeft problemen en de ander niet. Misschien heb jij iets vernomen.

Groet,

Jack van den Burg
0

#3 Gebruiker is offline   admin

• Administrator
  • Pip
  • Groep Administator

Geplaatst 29 augustus 2007 - 18:08

Bekijk BerichtJack01, op wo 29 aug 2007, 10:51, zei

Beste Henk,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe computer moeten kopen en die draait op Vista. Ik ben radeloos want het beeld van MSTS flikkert enorm. Er verschijnen witte polygonen in de textures. Ik heb al van alles geprobeerd. Mijn systeem draait op een Nvidia Geforve 7500. Als ik diverse buitenlandse forums moet geloven is dit een bekend probleem, maar niemand biedt de oplossing. Aan de framerates ligt het niet. Ik haal met gemak een framerate van 58.
De een heeft problemen en de ander niet. Misschien heb jij iets vernomen.

Groet,

Jack van den Burg

Hallo Jack,

Heb zelf dat probleem ook gehad (heb een Geforse 7600GS). Ook veel flikkeringen.
Heb de nieuwste drivers van NVidia geinstalleerd, en het 'geflikker' is weg!!!

Succes.

Henk
0

#4 Gebruiker is offline   Jack01

• Leerling machinist
  • Pip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 30 augustus 2007 - 12:13

Bekijk Berichtadmin, op wo 29 aug 2007, 19:08, zei

Hallo Jack,

Heb zelf dat probleem ook gehad (heb een Geforse 7600GS). Ook veel flikkeringen.
Heb de nieuwste drivers van NVidia geinstalleerd, en het 'geflikker' is weg!!!

Succes.

Henk

Hallo Henk,

Ik had de nieuwste driver al geinstalleerd, maar nog steeds last van flikkeringen, vandaar dat ik me afvroeg of er iemand is die de oplossing wist.

Groetjes,

Jack
0

#5 Gebruiker is offline   TrainTheo

• Groepchef machinisten
  • PipPipPipPipPipPip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 02 september 2007 - 18:44

MSTS + Videokaart

Ik heb helaas geen oplossing, maar ben wel van plan om een nieuwe videokaart te gaan kopen. Ook om mijn TrainSim te versnellen. Mijn OS is Windows XP Professional (SP2) en ik ga mijn GeForce 5500 128MB waarschijnlijk vervangen door een GeForce 7600 GS 512MB. Uiteraard zet ik er dan direct de nieuwste drivers bij. Hebben jullie al ervaring met het vernieuwen van een videokaart en het effect daarvan op MSTS?

groeten,
TrainTheo
0

#6 Gebruiker is offline   robkeb

• Machinist Electrische tractie
  • PipPipPipPip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 03 september 2007 - 18:10

Hoi Theo,

toen ik een paar jaar terug mijn systeem heb laten upgraden, had ik een GeForce 5600 FX met 256 mb (heb ik nu nog trouwens). Na een paar dagen brak er een stukje van de koelfan af en kreeg ik tijdelijk een GeForce met 128 MB. Ik zag totaal geen enkel verschil. Nu is het verschil tussen 512 en 128 natuurlijk wat groter, maar ik zag toen geen effect.

Groeten
Rob
0

#7 Gebruiker is offline   TrainTheo

• Groepchef machinisten
  • PipPipPipPipPipPip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 03 september 2007 - 21:42

Voor zover ik het begrijp beschikken nieuwe kaarten (GeForce 7600 tegenover 5500) ook over nieuwere technieken en zijn ze sneller (qua geheugendoorvoer en berekeningen). Dat levert bij de Trainsim - denk ik - dan vooral een hogere framerate op. Maargoed misschien dat ik mijn systeem over een tijdje ook eens ga 'upgraden' en dan kijk ik wel of ik verbeteringen of juist flikkeringen zie.... :blink:

groeten,
TrainTheo
0

#8 Gebruiker is offline   Jack01

• Leerling machinist
  • Pip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 17 september 2007 - 17:26

Bekijk BerichtJack01, op do 30 aug 2007, 13:13, zei

Hallo Henk,

Ik had de nieuwste driver al geinstalleerd, maar nog steeds last van flikkeringen, vandaar dat ik me afvroeg of er iemand is die de oplossing wist.

Groetjes,
Jack

0

#9 Gebruiker is offline   Jack01

• Leerling machinist
  • Pip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 17 september 2007 - 17:33

[size="6"]MSTS en Nvidia Geforce 6, 7 en 8 serie,

Hallo iedereen,

Ik heb eerder een probleem gemeld over het verschijnen van witte polygonen in de textures van MSTS onder Vista met bovengenoemde grafische kaarten. Ik heb dit probleem voorgelegd aan Nvidia en het was bij hen reeds bekend. Er is een beta-versie ontwikkeld met de releasedatum 6 september 2007. Ik heb deze nieuwe driver gedownload via hun site en het probleem is opgelost. Het lag dus wel aan hun drivers.

Groet,

Jack van den Burg
0

#10 Gebruiker is offline   Ritsma

• Leerling machinist
  • Pip
  • Groep Gebruikers

Geplaatst 07 augustus 2009 - 10:48

Hallo Henk,

Ik heb sinds kort trainsimulator geïnstaleerd op mij laptop met besturingssysteem Windows Vista Home Premium.
Het programma werkt wel maar er zijn de volgende problemen:

* Het remmen wil niet met de standaard instellingen, het programma reageert niet op de :-toets en de "-toets, heb vervolgens de minstellingen veranderd naar de O-toets en de P-toets. Bij de opgaven met dieseltractie reageren de toetsen nog steeds niet, dus nog steeds kan ik dan niet remmen, het remmen wil dan uitsluitend met de muis in de cabine. Bij stoomtractie reageren de O-toets en P-toets dan wel. Ra Ra hoe kan dit?

* Ook het afsluiten van trainsimulator geeft de nodige problemen, als ik Trainsimulator afsluit dan krijg ik een zwart beeld voor me en gebeurt er vervolgens niks meer oftewel het programma loopt vast. Moet dan via Ctrl-Alt-Del weer terug naar windows om vervolgens Trainsimulator af te sluiten.

* Het istaleren van Trainstore geeft ook de nodige problemen. Als ik een route wil opstarten via Trainstore krijg ik elke keer een melding dat trainstore vraagt toestemming tot toegang van een bepaalde route, dit herhaalt zich elke keer weer. Wat doe ik hier fout?

Mijn gegevens van de laptop zijn het volgende: HP DV7 2121 ED Pavilion,AMD Athlon X2 dualcore QL-65 2,1 GHz, Standaard geheugen van 3GB ondersteunt tot 8 GB DDR2, Grafische kaart: ATI Radion HD 4530, video RAM 1790 MB, 512 MB gereserveerd voor DDR3

Heb je voor deze problemen een oplossing of is er iemand anders onder de gebruikers die me hierbij kan helpen.

Groeten Ridzert.
0

Pagina 1 van 1
  • U kunt geen nieuw onderwerp starten
  • U kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) zijn dit onderwerp aan het lezen
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers